Thursday, 26 February 2009

aRaB...aRaB!!!!...SaBoR Je LaH.....

"mahjuz...mahjuz..."

hari yg memenatkan...mana tak nyer...kena berebut bas dengan budak2 arab...itulah lumrah kalau di sini...pengangkutan bukan cam kat Malaysia...kurang selesa...and yg payahnya...bila nak naik bas time waktu dalam kul 3 lbh...sbb time ni budak2 bachelor,baru hbis kelas...lg2 kalau khamis...hmmmm...penat :(

kalau berebut bas je takpe...tak kisah je...tp yg memang menyakitkan hati...bila dah dapat naik bas...tempat duduk dah di cop...memang bengang habis arr...rasa nak tarik je telinga diorang...orang penat2 berebut nak dapat tempat...senang2 je cakap "mahjuz"...

tp..KITA TIDAK BOLEH MENYERAH KALAH....hehe...so,dengan selambanye...dan dengan muka tak bersalah...den duduk je tempat tu...ambik ko!!!...dah penat2 bertolak2 nak naik bas..dah dapat naik..takkan nak turun..no way...hehehe...sorry la ekkk...terpaksa wat camtu...

sebaik tak gaduh...tp kalau korang nak gaduh...mmg salah korg la...sbb den ni mmg degil...huhu...tu la korang..asal korang p hajiz tempat2 duduk tu...korang ingat ni negara korang,korang leh wat pape ke...den pun ada hak gak..ingat murah ke duk negara korang ni...mahai tau...patutnye...korang ra'ie la sikit kitorg yg dr negara lain ni...

hehe..tp mmg best la korang ni...sebaik korang baik gak kan...siap tanye nama, blaja apa, duk mana...terima kasih la....tp wrong time la....den tgh penat...so,tak dpt layan sgt...lg2 tgh bengang...ala kullin, moga Allah kurniakan kejayaan buat korang dunya wal akhirah...ok...

jadi...pengajarannye, banyak2la bersabar ngan org2 arab ni...yg penting, jgn terlalu mengalah sgt ngan diorg ni...mana yg perlu kita perjuangkan and tegakkan...teruskan usaha tu...jgn duk diam and bg sgt muka kat diorg...ok...

"UrDuN AwwAlAn"??....hmmm...yo la tu....tp semua ni kenangan yg memang akan aku kenang bila pulang ke Malaysia...and akan kurindui suasana begini...hehehe...den ni mmg pelik...walaupun cepat geram ngan arab ni...tp time balik cuti dulu...rindu lak kat jordan...rasa nak cepat balik...

apapun...Jordan mmg best la... :) Peace Jordan...

4 comments:

Anonymous said...

فاصبر صبرا جميلا
Allah menyukai orang yang sabar, makanya ketika seseorang ditimpa sebuah kemalangan atau musibah seperti tidak kebagian tempat duduk di bus, kemudian dia sabar, maka keimanan dia semakin kuat, dengan kesabaran pahalapun dilimpahkannya.
tapi makna sabar itu bukan berarti kita diam tapi harus berusaha.

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

alfu syukran ala tazkirah...selalu nya beginila ana akan diuji di sini...imtihan2 yg Allah berikan berupa pengajaran yg mampu mengajar ana erti kesabaran...cuma nya,ana masih belum kuat, dan masih belum berjaya...insAllah,harapan ana sebelum pulang ke malaysia nnt,ana dah berjaya mengatasi segalanya...Ameen

taq said...

aiiik..rse cm tau jer citer ni.u rebut bas ng i kn.hmm..leh thn la u rebut bas 2..lagi nmpak ketinggian u.hahha

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

iskk...kome ni...sorok2 la sikit..malu i..tp takpela..budget comei sntiasa wlaupun ketinggian i mmg berpatutan dgn i...lain la u tu...huhuhu..tinggi je lebih...berebut malas...ahakksss :P