Wednesday, 4 March 2009

SoHiB SaKan 'ArEeN...

Bismillahir Rahmanir Rahim...

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...

Alhamdulillah, syukur aku padaMu ya Allah kerna diberi peluang buat diriku yg kerdil ini untuk meneruskan hidup di alam fana ini...kuberharap hari2 yg kulalui akan diisi dengan amalan2 soleh dan dikurniakan keberkatan dalam segala perkara yg kulakukan...keberdoa padaMu, agar dijauhkan diriku yg lemah ini dari melakukan sebarang dosa & kemaksiatan...Rahmatilah hidupku, keluargaku, sahabat2ku, guru2ku, muslimin & muslimat semuanya dunya wal akhirah...Ameen ya Rabbal 'Alameen...

Hari ni, seperti biasa rutinnya, walaupun takde kelas, kena juga ke jami'ah untuk jumpa doct...tp tersalah waktu...pg pukul 2...apala tak ingat...time camni, selalunya doct rehat...alamatnya, esok kena la pg smula...perjalanan ke jami'ah yg mengambil masa selama 15min,kadang2 terasa menyeksakan...tetapi bila difikirkan niat dan bila difikirkan aku berada di bumi para anbiya'...hati terasa tenang sambil mengukir alunan2 zikir & melihat pemandangan sohro',serta awan yg memutih...Alhamdulillah...

Bila tak jumpa doct,aku meneruskan tujuanku yg ke2,pergi ke mafraq tuk ambil duit (bayar rusum jami'ah) dan membeli barang2 dapur...seperti biasa,bas pengangkutanku...terpaksa pergi sorang,sbb takde kawan...tp takpe je,sbb tak jauh n hari masih siang...sesampai disana,jumlah wang yg ingin aku keluarkan tak mencukupi...ambil aje mana yg cukup,n terpaksa mengurangkan duit blanje tuk bulan ni...takpela...terima kasih abah & maafkan saya sebab masih memerlukan pertolongan abah sampai saat ini...moga syurga tempat yg Allah sediakan buatmu & disamping bidadarimu (mama)...

Pas ambik duit & tukar dolar,pegi ke hisbah beli sedikit sbnyak sayur & juga barang2 lain...balik dgn pikap...bila sampai di sakan,pakcik pikap tu...hmmm...takleh nak cakap apala...tak ringan tangan langsung nak tolong angkatkan barang2 yg menimbum...sekurang2 nyer tanyela nak tolong ke tak...ini sibuk dgn isap rokoknye...yg memang rasa tersentuh hati,bila sohib sakan yg tolong angkatkan...ya Rahmaan...mmg tersentuh hati,sebabnya dia seorang Kristian & time tu,dia tgh angkat2 tong gas,tp bila nmpak aku,terus dia berhenti & tlg angkat barang2ku sampai ke bilik...alfu syukran ya baba...alfu syukran...moga Allah memberi hidayah buatmu...insAllah...

Dia la sohib sakanku...dia & isterinya amat peramah,n suka menolong...sayangnya,bukan musleem...semoga Allah membuka pintu hatinya untuk menerima Islam...itu doaku...ya Allah ya Rahman ya Rahim...

4 comments:

azira-EIJI said...

Lisz.. Sohib sakan tu cam mate eh.. Mksudnya org di kwsan kejiranan.. ker? Hehe...

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

Eiji...Sohib sakan tu,mksd nyer cam tuan rumah..bangunan ni,dia yg punya...ha,camtu arr..hehe..'areen tu,nama sakan aku..bangunan yg aku duk ni..hehe..bila nak dtg sini,bgth awal2... :)

azira-EIJI said...

oo... tulah hang.. letak perkataan2 asing.. letak la makna dlm kurungan.. hehe.. saje je tue..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

hehe..aku saje je nak ajar arab kat ko...hehe,yela ko asyik ngan english ko je...hehe..org terer psychology...hehe..insAllah,kalau aku tulis pkataan arab lg,aku letak mksdnye...hehe...