Thursday, 23 July 2009

...MaSaKaN oRaNg MaLaS :D...

adehhh, lapor nyer :'(


hmm... dah lama rasa nye x masukkan gambar masakan... wlupun ku tahu ku tak pandai masak n pemalas nak masak, sekali-sekala nak tunjuk kat mama masakan yg lain dr yg selalu keluarge kita masak... hehe, boleh kan mama... yela, kat rumah tu, mmg xleh lari dari sambal, pelbagai la, ayam sambal, ikan sambal, ikan bilis sambal, ketam sambal, sume nyer la sambal... hehehe, sbb tu je yang best... kan3 :D



ikan bilis sambal petai, klu abg Masrid... ha... alamak xcukup la nasik sampai ke malam... hehe (oittt, dgr kata perut dah boncit lepas kawen... isk3, jaga perut tu beb... hehehe :D), apit pulak, bukan setakat ikan bilis... semua yg bersambal, licin... siap pinggan tu di jilat licin (hahaha... ko ni mmg apit, camne x gemuk, tgk kakak u ni, kurus... haha, ku suka perasankan diri kurus :p)... klu abg acut & fitri... apa ek yang abg acut & fitri suka?? entahla... (abg acut nak saya belajar masak 'mansaf' n 'maqlubah' =masakan arab= ek... beres... insAllah)... mama pulak, suka makan kari (mama la yg kuat makan klu masak kari, hehe, org Perak, kari ler yg mama suka... kami adik beradik, ha, akan masak telur mata kerbau la gamaknye hari tu... hehehe)... Fatihah lak, suka makan nasik putih n kangkung je... (skrg dh beso, lain kot yg tiha suka... tiha suka makan apa ek)... hmm, abah pulak, xbyk memilih... makan jer sume... tp yg paling abah suka... adehh (mmg jowo bapakku ni... hehehe, tempe... goreng pun sodap... kan bah :D)


okla, ni yg ku masak... makanan bujang, masakan org malas... ngeeee :D lantak ler, asal ku kenyang... lalala~



ayam kunyit lemon (hahaha, sesuka hati ku bg nama :p)

sayur campur (sayur kegemaran)

4 comments:

arirada said...

wah, rajinnya anak mama masak, x sia2 abah n mama bg belajar kat urdun :p

weh, ayam kunyit lemon tu hang buat camne?

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

oitt...hang ni, ada2 je...nak jd mak dah ek...hehehe..

camne?? aku main belasah je.. kali pertama buat jadila, kang klu kali ke 2...xkan nyer jadi..

aku perap ayam tu dulu, cam nak panggang ayam..pastu goreng..sambal dia cam biasa,tp perah lemon byk sikit...dah siap,hang letak jer sambal td atas ayam yg hang goreng tu... :D siap.. hehehe

khosim said...

Alah, mama kata karipap tu entah sedap entah dak...budak2 makan mestilah saja kata sedap....

Esok nak tgok ..balik nanti cuba lah buat dan kalu sedap kenalah rajin...trus rajin..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

abah ni komen kat sini nape.. karipap nyer kat atas.. adehh, bapakku sorang ni :D

well, see my hand la father.. hahaha, sedap la.. klu x, xder la teringin nak wat lg.. ni pun, dah rindu nak makan karipap lg.. :D

haha.. klu di malaysia, mmg malas la.. kan byk kedai jual karipap.. hehe.. boleh2, klu rajin, i buat.. lalala~