Monday, 14 September 2009

...BiLa NaK BeLi BaJu RaYa NiE???...

Assalamualaikum semua
v(^-^)v
hehe.. peace.. (ada ke ruper peace tu.. haha, lantak ler)


hmm.. pejam celik, pejam celik (pejam yg banyak ;p) dah pengakhiran Ramadhan dah kita ye... sekejap je rasa masa berlalu.. moga kita masih gah menunaikan ibadah2 di pengakhiran Ramadhan ni.. mutiara2 berharga yg diberi percuma jgn dilepaskan begitu sahaja.. kutiplah sebaiknya agar kegembiraan bertemu Sang Pencipta di alam sana tercipta.. InsAllah, bersama2 kita..


hmmm... dah dekat nak Syawal nie, rasanya.. dah meriah dah suasana di Malaysia.. dgn lagu2 raya (dendang perantau yg best), promosi di kedai2, n macam2 lg.. rindu pulak rasa.. rindu nak p shopping ngan mama, abah & tiha.. nampaknya, tahun ni, Tiha jalan beli baju raya ngan abah & mama je la ek.. huhu.. xleh akak nak habiskan duit mama tahun ni.. hehe (kita mmg suka kan habiskan duit mama klu kuar.. lalala~) .. Tiha beli baju apa tahun ni?? warna apa?? baper pasang?? seluar jeans beli gak ke?? jgn beli yg sama jer ek :D


akak?? hadehhh.. xmembeli lg tiha oiii.. kawan xdtg umah lg.. dh rancang nak beli baju raya sama.. xgi mana2 kot, di mafraq ni aja.. xlarat la nak jalan pose2 ni, paneh lak tu.. tahun ni, jubah je kot.. tp, xtau lak nak beli warna apa.. suka warna hijo, tp xberkenan satu pun jubah hijo.. ada dh nmpk 1 jubah tu, warna ungu gelap, n putih kuning, comey!! tp, tgkla nnt.. takut rambang mata bila dah ke kedai jubah tu.. hehe.. nasib duit raya cukup tuk beli 2 jubah.. hehehe (sayang korang sume: abah, mama, abg acut, abg masrid, n apit.. thanks bg duit raye.. muaahhhhh).. nnt akk bgth akak beli warna apa ek.. tp, klu xder yg berkenan.. hmm, baju kurung raye byk tersimpan dlm beg tu.. xpakai2 (xsuka pakai baju kurung kat sini, angin kuat)..


ok tiha.. saje je tulis tuk tiha ni.. rindu tiha.. xleh nak bersiap2 sama kan?? yela, pagi2 raye, bila akk tgh pakai tudung, ada jer org tu duk ngaco, main bedak la, main gincu la.. tahun nie, tiha kaco je kakak ipar tiha.. tu pun, kalau diorg raye kat umah mama, kalo 2 2 balik perak.. naya mama.. kena la siapkan juadah hari raye sorang2.. uwaaa~ nak balik raye :(


haha.. okla tiha.. membebel lak tgh2 hari ni.. hmm, xsabar nak beli jubah raye ni.. bila la kawan akak ni nak dtg umah... aduyaaaiiiii (tiha suka ckp ni kan.. aduyaaaiiiii ;p).. ok, bye tiha..


dalam kegembiraan nak menyambut Syawal, harapnya x dilupa Ramadhan kali ini.. kerna kita x tau, apakah Ramadhan akan datang masih ada untuk kita ataupun tidak.. teruskan beribadah & beramal soleh.. Salam Ramadhan di 10 malam terakhir..

عسى الله أن يتقبل دعائنا وصيامنا وقيامنا وأعمالنا في هذا الشهر الكريم

14 comments:

sI tEDI said...

wah!!! banyak lah dapat duit raya tu.. boleh beli 2 pasang jubah!! ekeekekekee...

tiha kumpul duit raya banyak2. boleh bg pada akak norul!!

khosim Tihah said...

Tihah kata dibeli 9 , 8... entahlah org tua.. tk tau..suka warna merah, dan biru..d

Dia suka kata abah org tua,,

bgytf...ni tihah tulis . entah ape le dia ni.. makin degil lak tu...

Dah lari ke.TV..

yuyee cap limau said...

kak norul yang disayangi
nak wish SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR DAN BATIN..
esok kite dah nak balik dah..bai-bai
akak ku cayang..

ummi sha said...

Salam..
syok nya boleh dapat duit raya lagi.. ummi sha pula kena keluarkan duit raya.
Beli jubah baru dua pasang? Hemm.. ummi sha beli yg offer 3 pasang RM100.Harga asal baju tu RM 89 (stok tahun lps) Kualiti elok, beli je..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

okla.. boleh la wat beli lauk ajak adik2 dtg umah makan2 :D alhamdulillah..

haha.. duit tiha dlm bank lg byk dr duit akk nyer :( akk nyer dh hbs duit wat blaja.. samala ngan abah nyer.. huhu

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

Tihah:
haha.. oittt tiha.. asal ko degil sgt nih.. nih msti apit ajar ni.. :D jgn pggil abah org tua la.. panggil abah, abg muda.. hahaha.. barula bertambah muda abah.. ada kelas gitu.. haha..

byk nyer tiha beli baju.. isk3.. ohh.. borong akk xder kat umah ek.. ;p

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

yuyee:
huhu.. balik kg dah ke.. nak ikut :( selamat hr raye juga.. maaf zahir batin


ummi sha:
wsalam..hehe.. org masih blaja ummi.. kena tadah tangan la.. nnt dah keje, sama la cam ummi, kena hulur pulak.. tp, selalunye, mmg akan bg adik2 duit raye.. cuma tahun ni, kat sini.. selamatla :D

wah ummi.. murah nyer.. klu camtu.. sy pun nak.. hehe.. xkisah la tahun lepas ke apa, janji comey lg.. sini?? dpt je kot.. tp, jenis yg sy suka pakai.. huhu..

mizaranun said...

Ehmmm..kalo dok di perantauan..
pastu raya kat perantauan...
pastu dengar plak lagu dendang perantau..rasa nk nangis jer..wwaaaaaa..!!

ASYIQ said...

Jangan nangis bila takbir bergema.....pendamkan rindu tu, thn dpn dah boleh beraya di Mesia..insyaAllah.

Salam syawal LiS...sorry lama tak online, agak sibuk saat2 akhir ramadhan ni.

Salam sayang juga....take care!

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

mizaranun:
hmm.. xder rase pape dah.. ileks2.. nta tu di perak ke ganu je.. hehe


kak Asyiq:
hehe.. insAllah, xnangis la.. cool.. haha, berlagak.. :D insAllah, tahun dpn bersama la kita..

salam lebaran dr bumi syam.. maaf zahir batin.. :D thanks kak Asyiq

Faarihin said...

salam..

waa.. saya pun tak beli baju ghaye lagi.. adeh..

zai said...

Salam Norullisza..

Aidulfitri semakin dekat..mesti terasa sayu jugak kan sbb terpaksa berhariraya ditempat orang...apapun kak zai sukakan jordan wlupun panas tapi banyak kisah peninggalan sejarah nabi2 dan para anbia kat sana...teringin nak ke sana entah bilakan tercapai hajat agaknya..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

Faarihin:
wsalam.. hehe.. hr ni kawan ajak p beli jubah raye :D jom kiter.. hehe

Kak Zai:
wsalam kak zai..
sayu jugak.. tp, beginilah yg perlu ditempuhi.. insAllah, sy doakan kak zai dpt dtg ke sini suatu hari nnt.. best jordan ni :D

G-HaD's said...

salam k.norul..lame sudh x k temu;)
xsmpt le kak...bz skt,tggl 2,3 mlm je lg ni..lipatkan usaha kite kak..insyaallah...raye kat mane2 same je kak;) cube mmujuk k.norul..hehehe..kak,jmpt dtg umah ye:)
xmau ucap lg le...nnt d ym insyaallah...
jubah kuning air mmg cantk!!t'ingin nak bjubah hitam raye ni...tapi...xde:P