Thursday 23 April 2009

...Al FaaTiHaH BuaTMu...


- Al Faatihah buat dirimu -

Al Faatihah...
Hanya itu yang mampu aku
Sampaikan buat dirimu
Hanya itu yang mampu aku
Hadiahkan padamu

Al Faatihah...
Pabila aku terkenangkan dirimu
Aku tahu
Tidak patut aku sebegini rupa
Aku tahu
Ada hikmah disebalik segalanya

Al Faatihah...
Titisan airmata tak dapat aku
Tahan dari menitis
Titisan airmata yang mengenang segala
Kenangan yang tercipta

Al Faatihah...
Akan kusimpan mimpi itu
Mimpi dari Pencipta dalam tidurku
Di awal pemergiaanmu bertemu Yang Satu
Pedoman buatku...
Kuberdoa agar dapat aku
Bertemu denganmu di sana
Di taman syurgaNya

"Kudambakan kasihNya yang Maha Berkuasa"

-NoRuLLiSzA eL FaRiSi-
eL MaFRaQ, aL UrDuN

p/s: alfu syukran buat Mohd Hafizi atas kiriman gambar ini... moga Allah merahmatimu dunya wal akhirah

4 comments:

AH said...

salam.

Al Fatihah buat teman you tu.... ada dalil ke kata boleh buat? yang nabi SAW buat atau suruh ?

what i know of, only 3 things left ; amal jariah, anak soleh dan ilmu (kalau tak silap ler); any comments?

just an enquiry from inexperienced person

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

salam ya AH...ahlen2

thanks atas soalan yg diajukan..nta boleh melawat bbrapa dalil dr web di bawah ni..

takpe bertanya...sama2 kita sandarkan setiap apa yg kita lakukan n bicarakan dengan nas2 yg sohih...

http://www.brunet.bn/gov/mufti/irsyad/pelita/2000/ic24_2000.htm

klu ada soalan lg...blh tanye..lbh2 lg ttg kndungan di web tersebut...Allah ma'ak

eiyda said...

Al fatihah drp k.eiyda..Semoga teman adik ditempatkan bersama para solehin dan dijanjikan syurga firdausi..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

ameen ya Rabb...
moga kita juga ditempatkan & digolongkan di syurgaNya..