Friday, 17 April 2009

... CeKoDoK BeRBaU KuiH RaYe :) ...

Bismillahir Rahmanir Rahiim...

Assalamualaikum sahabat2...
Sobahul kher... kullu 'aam, kullu syahar, kullu usbu', kullu yaum, kullu jum'ah, kullu sa'ah... wa antum bikher...

Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... syukur aku padaMu ya Allah kerana masih lagi diberi peluang untuk bernafas pada hari ini... Alhamdulillah... Aku berharap & berdoa diberi kekuatan padaku, agar hari2 yg kulalui, kupenuhkan dengan amal2 soleh & kujauhkan diriku dr melakukan dosa & maksiat... kurniakan aku ketabahan & kesabaran dalam menjalani hidup ini... Ameen ya Rabb... Ameen ya Rahman... Ameen ya Rahiim...

Alhamdulillah, hari ni... aku bangun seawal 4pagi... niatnye semalam mau tidur skejap n nak stay smpai pagi, alih2 bila sedar dah pagi... takpela... perancangan Allah itu la yg terbaik buatku... bangun2... kutunaikan kewajipan2 yg perlu dilakukan seorang muslim, seterusnya menunggu subuh... selesai semua tu, perut rasa lapar... terajin pulak nak wat cekodok (hehe..seawal 530pagi buat sarapan..klu kat malaysia, jgn harap)... sambil mendengar bacaan qur'an yg dibaca oleh syeikh misyari, syahdu pagi2 jumaat ni mendengar bacaan beliau...

Ermmm... sebenarnya nak citer apa ni??? blurr pulak nak wat ayat (huhu...mmg tak pandai nak karang...aissyyyy)... ermm, sebenarnya nak tulis ttg perasaan bila masak cekodok td...

Tak tahu la nape... boleh lak terbau kuih raya time masak cekodok... cekodok jer pun, camne leh tukar bau kuih raye ni... aduss... siap ingat lagi time wat kuih raye ngan mama pg2 bute (xdela pg bute sgt,dlm kul 9 gak la..hehe)... kuih apa ekk nama nye.. tumpi kot... or kepek pisang... ha, antara 2 tu la... ya Allah, ni mmg tanda dah rindu sangat nak balik malaysia ni... dah la duk sorang... uwaaa...

Tapi masalah nyer... awat boleh pk raya lak... raya kan lama lg... pose pun dak lg... aissyyy... tu la dia... sbb tahun ni, kena beraya di Jordan (insAllah tuk kali terakhir sebelum balik malaysia)... yg sedih nye bukan apa... adik2 yg rapat, semuanya akan balik soifi ni, seterusnya akan beraya di Malaysia... dah la sume nyer... sodih2... uwaaa... nak raya kat Malaysia gak...

Peliks tul la... :) ... hehe... apala mama wat skarang... masak kut... sbb skrg dah kul 12lbh kat malaysia... or mungkin tengah jaga2 budak2 kecik... camne la budak2 tu sekarang... (syafiq n syafiqah = anak kawan, uzma = ank makcik sedara, tiha = adikku yg degil, n ada sorg lg... luper lak nama nya)... dah besar kot budak2 ni... bila la nak balik malaysia... (balik nak buli budak2 kecik ni... hehehee)....

okla... membebel lak pagi2 buta ni... keje tak wat lg... ok2... ada 1lg citer... tp nnt la... nak p wat keje dulu... bahas tuk kelas tafser mauduie ahad ni... ok... moga semuanya sihat2 belaka n ceria sentiasa... buat semua warga Malaysia, salam kesedihan dari Jordan kerana merinduimu (eh.. cam ucapan raye lak..hehe)... (yo sgt, kang bila balik Malaysia, sibuk nak dtg Jordan semula.. huhu)... okla... da~ :)

4 comments:

azira-EIJI said...

Lisz.. syedap ker cekodok.. nak sikit.. hehe..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

meh2...jemput2..ada lg tu...sampai malam tak hbis kalau duk tggu aku makan sorg...hehehe

meh2...ke nak send kat ym je :)

~Cinta Cukulet~ said...

saya baru makan cekodok pisang pagi tadi..tapi takde bau kuih raya pun ehhee..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

Cinta cukulet...akak nyer cekodok special sikit...hahaah..
kdg2, masak sambal je...tp bau cam masak kenduri kawen... ngeee :P