Wednesday 6 May 2009

...GeRaM & GeMBiRa...

Bismillahir Rahmanir Rahiim...

Hari ni, spt biasa rutin bila dah mula tulis masyru' risalah ni... ke jamiah jumpa doct2... n hari ni, boleh dikatakan semua doct qism aku jumpa (hehe..tp xsmpaila sume :) )... pelbagai pandangan, pelbagai ragam jugak doct ni... aduss :( tp, sume doct ni sporting habis arr... hmmm...

Perkara yg meng 'geram' kan hati (@o@)...
1. budak ppuan arab yg terkinja2... - ni yg aku geram ni, adoii... yg korang p terkinja2 luaq kelas tu pe hal... takleh ke bila dah dtg kelas, masuk terus, ni dak... terhegeh2 kat kuar kelas, memekak lak tu... aissyyy, geram3...

2. pekerja di qobul tasjil... - ha, nila satu lg aku tak suka ngan org arab ni... keje sekejap je... bukak dah la lambat, bila tutup, adoooiiii, xsampai 6jam korang keje... camne nak maju ni... aku nak bayar ghoromah pun xleh... terpaksa la dtg esok... aisssyyy, geram3...

3. pekerja di maktabah hasyimiyah... - ni 1 lg, asal la xleh bayar ghoromah terus di mktabah... kan senang, ni susah kan student lak... padahal 300 qirsy je... ni kena la mnapak ke qobul... smpai2 qobul, tutup... hampes3.... geram3...

4. doct2 yg nak taknak bg pendapat... - ni 1 lg, bila pg jumpa doct2 tu, blh plak wat main2 je tgk khuttah risalah aku... ayyooo... dah seminggu bg khuttah tu, satu pun xder terconteng kertas tu... pastu, bila tanye, dh betulkan ke? hmmm, ok dah khuttah awak, tp cube awak pg tanye doct lain... adusss, geram3... tp disebabkan doct... so, xperla, xla geram sgt... :)

Perkara yg meng 'gembira' kan hati \(^_^)/...
1. doct2 qism...
- 1st: Dr. Sami 'Ato: hehe.. tomey la doct ni... lembut je org nyer... cam atuk2 pulak aku tgk... heheh... aku ni, klu org tu lembut, aku pun lembut la jd ni (wlupun aku bukan wanita yg 'pelembut'...hehehe...tak kuase teman.. )Dr ni mmg best... bila bg khuttah tu, dia mmg best, terus pgg pen tnpa disuruh sprt sesetengah doct... pastu, leh minta 1copy khuttah tu, n akan study ttg khuttah tu, nnt dtg semula (wa caya sama lu la doct... hehe... alfu syukr ya doct...sayang doct... hehehe)
- 2nd: Dr. Yasin Qorolah: ni doct fiqh... tp disebabkan Dr sblm ni suh jumpa dia, aku pun p la jumpa dia, hmmm... mmg power la doct ni... budak2 melayu katanya takut nak ambik madah ngan dia... killer alamah dia... yehhh... mmg kot, sbb td bila jumpa dia... mangai... malu lak aku... sbb mmg power soalan dia... itu ini dia tanye ttg khuttah, dr khuttah tu 4 fasal, leh jd 2 je... haru, semua xkena... tp, mmg bagus la doct ni... raie aku, n sungguh2 dia tolong aku... jazakallah :)
- 3rd: Dr. 'Ali 'Ajin: ni doct hadis ku masa awal2 fasal study sini... doct ni mmg aku tabik la... awal2 dulu, mmg dia selalu bg smangat... yela... awal2 dtg, mmg xfaham muhadoroh... tp, alhamdulillah... berkat ptolongan dia tuk madah tu, najah akhirnya... n td time bg pndangan... mmg bagus, sehati ngan aku... hehe, dan doct ni... mmg aku xmalu bertanye... syukran doct...
- 4th: Dr. Ziyad Daghamin: doct ni, wlupun smlm geram ngan dia, sbb xhantar khuttah tu melalui emel, tp bila jumpa hr ni... geramku terus hilang... hehhe... aku byk bergurau ngan dia... suka ngan dia, sbb dia pun pandai cakap melayu sikit2... tp xderla aku balas melayu (ntah...ngan doct ni, wlupun dia ckp melayu, aku akan balas arab, dh terbiasa kot)... sampai2, dia suh duduk... "ya Aleeza (sejak bila la aku tukar nma...hehehe... org arab ni, mmg susah nak sebut nama aku...) sila duduk, kenapa awak dtg ke jamiah hari ini, awak xder kelas kan hari ini" haha..tomey doct ni, pastu dia smbg "jgn takut dgr suara dia, disini arab mmg begitu, cakap kuat2, tp bila org mesia ckp, saya xdgr" (dgn kuat nyer, aku gelak... uishhh, xtahan aku ngan doct ni, bukan gelak sbb dia ckp melayu, tp sbb dia kata org melayu ckp perlahan...ngeh3, dr mesia, org ckp aku ckp pelan... aku rasa tu dah maksimum volume dh tu)... thanks doct, sbb tlg ana... esok jumpa lg... hehe.. btulkan masyru' lak.. okes

2. jumpa 'kekasih2 hatiku': hahaha... habibi Ridzuan & habibi Jawwad... saje pggil kekasih hati, sbb diorg ni byk tlg masa sem2 lepas... Akh Ridzuan (selalu pnjm nota dia), n Jawwad (selalu gurau ngan dia, selalu dia kata bdk mesia pndai, sbb mrkah aku selalu tggi dr dia klu sama kelas)... diorg pun skrg tgh nak mula tulis thesis, kami sama batch...

3. budak2 arab sanafir (kat maktabah): budak2 ni, mmg suka kot jmpa dak melayu... td siap berkenalan2 la ngan diorg... yela, dh diorg tanye, xkan nak wat sombong.. aku ni, ok jer ngan budak2 arab ni... suka gak berborak2 ngan diorg, siap tanye bilik aku... so, aku pelawa la diorg dtg bilikku... pastu, time nak tasweer, ada bdk arab sebelah aku, bila aku ckp arab, blh lak dia tanya "tehkiy arabiy?" (dgn muka terkezutt), dik oii... akk ni study kat ngara arab, xkan la xreti ckp arab, kang cakap melayu, korg xfaham... hehehe

4. budak kecik arab: bergurau dgn sorg budak kecik ni... (adusss, kecik2 dh hensem, mata dh la kuyu, rambut wrna emas lak tu, sporting lak tu)... caya la dik... n dgn selamba nyer, aku termelatah time gurau ngan dia, sbb duit jatuh... iskk, dahla ada mamat hensem kat sebelah... hehe, hilang ke 'comey' an aku... n time jalan balik ke sakan, ada budak tomey ppuan senyum & lambai kat aku... dgn gembira nya, aku balik dgn tersenyum sorang (klu ada org nmpk ni, mesti kata aku giler)...

# ala kullin, hr ni mmg best, wlupun ada perkara geram, tp perkara gembira, menghilangkan ke'geram' man aku... alhamdulillah... yg penting, kena byk sabar, n kena faham dgn ketentuan, kita merancang, ttp perancangan Allah buat kita adalah yg terbaik... jgn salahkan takdir jika ada sesuatu yg kurang enak berlaku... semua tu adat kehidupan, jika semuanya manis, maka xterasa la ke 'advanture' ran hidup ni...
# sorry membebel ngan pnjang lebar... hehehe, keje xsiap lg... ok, nak taip masyru' ni.. jumpa lg.. da~~

No comments: