Tuesday 26 May 2009

...SaMPai SeRu??...



Ya Allah
Apakah sudah sampai seruMu
Menjemputku
Bertemu denganMu


Apakah sudah berakhir
Nyawa yang Kau pinjamkan
Buat diriku
Berakhir hayatku


Ya Allah
Jika benar begitu
Ampunilah segala dosa-dosaku
Terimalah taubatku


Ya Allah
Jika benar
Telah sampai seruMu
Bertemu denganMu
Yang Maha Satu
Tariklah ruh dari jasadku
Dengan selembut-lembut tarikan


"Allahummakh tim lana bihusnil khotimah
wa la takhtim alaina bi su'il khotimah"



p/s: abah, jika saya pergi dulu, ada beberapa perkara yg tak sempat saya sempurnakan, saya ada catit di telefon (bahagian kalender)... Ampunkan dosa saya sejak dr lahir hingga saat hembusan nafas terakhir & halalkan segalanya ... saya sayang abah & mama & adik beradik...

pada semua sahabat n kenalan, maafkan segala kesalahan & halalkan segalanya... doakan kebahagiaanku di alam sana.

8 comments:

Anonymous said...

salam.

semoga Allah berikan padamu petunjuk dan hidayah..

ada tak hadis nabi tentang memohon kematian ni ? sy pernah tgk...tp tak ingat sgt.... mafhum nyer cam ni..

tuhan ku kalau mati itu elok untukku , maka matikan lah aku... kalau hidup elok untk ku...hidupkan aku....

cuba ler cari yer.. salam

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

wsalam..

ya Rabb..syeikh..cuba baca semula apa yg ana tulis..pada ana, xder pun kat entry yg ana tulis ni, mengharap kematian..melainkan harapan, jika sudah tiba ajal, maka jadikan pengakhiran hayat ana dengan pengakhiran yg baik..

ana tak mengharap kematian...bagaimana ana mengharap kematian, n ana tau, masih tidak cukup amalan kebaikan ana...

baca semula..

Unknown said...

lis, ko ada prob ke? jangan la tulis pelik2 gini, risau kami yang baca ni. Kalau aku risau, mak ayah, abang2 ko laaagi la risau, silap2 terus book flight ke urdun!

aku akui, kematian adalah sesuatu yang pasti, semua orang akan merasai mati. Please lis, klu ko ada prob, aku sedia untuk jadi pendengar. I'm no good as a listener, but at least beban akan lebih ringan kalau kita luahkan kepada seseorang.

buzz me @ ym, when u're ready to share!

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

drpd bapak aku dtg sini...better aku balik mesia..hehe

xder pape..sikit2 je..lgpun, zikrulmaut pun penting gak :) aku ok..no prob...so, dont worry...be happy..nak balik kampung dah kan :) kim salam kat mak hang nnt

dapatla hang carik ayam rangka nnt :(

khosim said...

Semuga doa mu termakbul..doakan abah dapat kumpul duit utk kesana dan bawa yoi ke ka'bah...belajarlah dulu dan lulus dgn cemerlang..

Sekarang ni ada pesta buku agama d billion bangi..nak cari buku rujukan tak tau mana satu ..ada satu ....membena kebahgian dlm kekeluargaan islam..

Cuba beri beberapa tajuk2 yang berkaitan untuk tesis yoyoi..cepat 15hb tutup..malam tadi gi tengok..

Ade satu buku Isu2 kekeluargaan dan undang2 Oleh Dr Zaleha Kamarudin..UIA..mungkin ni abah akan hantar dgan satu lagi yg sesuai utk tesis .

khosim said...

Alah..kalu dah ingat mati tu...tentu akan panjang umur InsyaAllah,,,kerana bila ingat mati pasti kita akan buat kebajikan dan kebaikan..Fastabikul khoirot...lantas org buat kebajikan rahmat Allah dekat dgnnya..Inna rohmatallah koribun minal muhsinin..Amin ..panjang usia mu dan dapat berbakti menabur ilmu yg di pelajari..abah dapat sahamnya...

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

ya Allah...terima kasih bah.. sy xperasan komen abah ni..

ameen ya Rabb..sayang abah..insAllah sy akan tulis thesis ngan baik..

buku2 tu..blh je klu abah nak beli...nnt sy call abah

ash_mza said...

sweetnya blog kamuuuuuu^_^