Thursday 5 March 2009

HaRi AiR mAtA...


Astargfirullah...Astargfirullah...Astargfirullah...

Bismillahir Rahmanir Rahiim...

Ermm..tak tahula nape hari ni...asyik nak nangis je...td jumpa doct zughul,n time tu ada 2 org (ntah sape ntah)...jd,bila aku kata nak tanye ttg wajib,blh lak dia kata tanye kawan2 dalam kelas...geram betul rasa nya...sekurang2 nyer,jawab la sikit doct...tau la ada org dgn doct...kalau betul ada org n taknak jawab soalan2 yg ana akan bg,tak payahla jemput masuk...cakap je ana masyghul...takde la tersentuh hati saya...ni dak,ada gak la dia jawab,tp ndak tak ndak je...rasa nak marah pun ada,tp apa leh wat,dia doct...

Ana dah tanye kawan2 doct,cume nyer ana mmg lg suka tanye sndiri dr doct...itu diri ana...sbb ana akan faham lebih...tp takpela...mgkin doct sibuk,maafkan ana...ermm...last2,bila kuar terus menitis air mata...huhu...terasa...tp nak wat camne...last2 carik doct ziyad...alhamdulillah,doct ziyad terangkan apa yg aku tak faham...alhamdulillah...

Time ngan doct ziyad,nak nangis gak (tp tpaksa tahan)...sbb tajuk risalah tak dpt2 lg...and tadi bncang satu tajuk lagi,tak diterima gak...Adussss...fening2 kepala den...dah la sem ni byk keje...tajuk risalah lak asyik tak diterima...erm...ujian...ujian...bila kuar bilik doct...terus nangis...huhu..nangis je la aku hr nie :(...time pegi maktabah hasyimiyah pun nangis...ermm...lomah pulak den raso...

Tp...bila time balik dari jami'ah ke sakan,aku muhasabah semula...semua tu ujian yg Allah berikan padaku...supaya aku terus kuat, dan belajar bersabar...itula antara doaku tika aku berniat tuk smbg study di sini...

Ya Allah,berikanlah aku kekuatan, ajarkanlah aku erti kesabaran, jauhkanlah aku dr sifat keluh kesah, berjayakanlah aku dalam perjuangan di bumi Jordan ini... Ameen ya Rabb...

6 comments:

Anonymous said...

YES!! Aku tau kawan aku ni kuat.. Ape salahnya rasa down sekali sekala, tapi lepas tu kita leh jadi lebih kuat..

Lisz, aku bukannya pandai nak bagi ayat2 power kat ko, tapi aku taw ko ni mesti leh settle sndiri kan..!! Gud Luck my fren.. Klw aku xsmpt gi masa ko stdnt lagi, nnti kita melancong la kat sana. Hehe..

Peace my fren!!
(^_^)

Anonymous said...

Yaaaaaaaaaaa, bgtu ja naangiss!!!!!!!!!. dasar CENGENG>>>

Doc. Ziyad ja di agul2 kan, mntang2 dia khirij mlys, pdhal dia tuk tak best lah, tak macm doc. Zugul, Bakar. Ali Ajin hehehehe......

'ala kulli hal,, nangis tuh salah satu cara untuk menumpahkan undek2 kita, rasa kekesala kita terhdp sesuatu, nangis adalh ta`bir kesenangan n kesedihan, obat luka hati. sebb klo ada org mrsa marah, kesal, tp tidak bisa nangis biasanya dia akan murung. makanya nangis lah sepuas2 nya, kalo perlu minumlah air banyak2 supaya tidak kehabisan air mata.
hidup menangis!

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

bahrul ek...ceh..ada ke kena minum air byk2 supaya tak hbs air mata...ada aja kamu ni...

bukan dasar cengeng,tp dasar comei n manja...hehehe..mana de selalu nangis..hr tu je sbb geram ngan zughul,tp ok dah..

hahah..dr ziyad xbest??hehehe..sbb dia tak best ngan nta,dgn ana dia best..hahaha..diala yg byk tlg ana,jd best la...tp xdpt dinafikan,dr ali ajin juga bagus org nya,bgt juga dr bahjat :)

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

eiji..hang mmg betui..heheh...sekali sekala mmg la kita akan rasa down...so,aku pun tak terkecuali...tp ada hkmah dr rasa down tu...bila dah ok,kita akan rasa lebih bersemangat...

alhamdulillah,aku ok dah,nak meneruskan baki2 perjuangan di sini..hehe...takpe je ko tak bg ayat power,ko dah bg komen tu pun,dh menaikkan power aku...hahaha...

oh ye..aku setuju ngan cadangan ko tu Eiji,melancong sama2..aku mmg suka..cuma nye,tgk rezkila..ada rezki nnt,blh la kita p jln sama kan..mesti best!!!...

chaiyok Eiji...untuk terus bg komen..hheehe
(^.^)

Anonymous said...

ala kdg2 perlu gak tangisan utk lepaskn perasan,klau dsimpan lg teruk,lg pun bukan semua tangisan tunjuk kelemahan..tangis laa utk lepaskn pe yg tsimpan dlm hati--faix_sysrq

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

yes..betul tu fairus..ana sokong...hehe,tp time tu nangis mmg sebab rsa lemah...huhu..doakan ana..