Tuesday, 30 June 2009

...ReHLaH kE sYRiA (3)...

Hari ke 2, ku geram sbb diorg xikut masa yg ditetapkan... suh siap 630am, pastu boleh kata bertolak 830am, mangai.... poning kepalo den... jd, selepas me'nyerapan'kan diri, gi la jalan2 tp pantai, rasa nak terjun je bg sejuk dado den yg tgh panas ni... tp, nasib ada arab yg boleh ajak berborak, sejuk sikit dado den... wlupun bahasa dia arab, tp, loghat dia kurang kufahami... ngeee :D jordan jugak yg best... hehehe.


Hari ni, xder apa pun pgrm, ntahla, camne la diorg plan, pelik betul la... tp xper, benda dah berlaku, leh kata apa lg (tu la, x ikut petunjuk dr istikhoroh... ampunkan dosaku ya Allah)... hari ni, hanya ke Madinah Asariyah Ugharit, n Ro'sul Basiit (apa dia cerita ttg Ugharit tu, korg carik la kat google... :p) maleh nak citer, sbb xreti nak translate, hehehe... Di Ugharit, tak jalan habis pun, sbb panas sangat, jd duk santai kat atas je, lihat dr jauh...


sebahagian dari kota Ugarit tu, xlarat nak jalan... cukupla dari jauh :(


satu rumah di Lattakia, ni la adik2 yg sama2 naik bot kayuh, jet ski, berbasikal, n mandi pantai :D sayang korang... huhu, xlarat nak jalan... panehhhhhhh



kami hanya mampu duk di sini, tgk blkg, ya Allah, paneh yg amat, tgk dr jauh, jadilaaa....


dalam perjalanan ke Ro'sul Basiit, blh lihat gunung Turkey, dekat dah... jap lg kita ke sempadan Turkey :D yallah...


ha... belakang tu la sempadan Syria & Turkey, pergi Turkey tak??? Mano duit nyo... Syria pun xhabis jalan :p



Pas habis tunggu budak2 ni lawat kota tu, terus bertolak ke Ro'sul Basiit... pantai lagi, apapun, klu pantai, bgku mmg best :D (aku & pantai xdpt dipisahkan... hehehe)... duk2 kejap, pastu balik semula ke Lattakia. Aktiviti bebas, so... kita tido dulu sebelum beriadah di petang hari :p (punyala lama tido, ya Allah, 3jam... rehlah tido nama nye ni... ngeee)



tenang nyer pemandangan yg camni... ngan angin sepoi2 bahasa \(^_^)/


ku keseorangan kesepian... (mana kawan2 rumpai ni???sian dia sorg)

tomeyyyyyy.... suka3


petang hari, kami beridah, best!!! naik basikal, dah lama tak kayuh, mengah rasa..huhu.. gmbar xder la pulak, kat kamera adik2 ni, nnt2 la upload. lepas main basikal, apa lg, terjunnnnn!!!! pantai ni bagai ada magnet... kuat benar tarik nye :D apa lg, terjun la n apungkan diri... Adusss, kali ni, air masin byk masuk ke hidung n mulutku....yeeeekkkkkk :p

malam nyer BBQ, wahhhhh, sedapnyer ayam BBQ... mmg sedap la... sambal yg adik2 ni buat pun sedap... yummyyyyy \(^_^)/


6 comments:

Anonymous said...

Salam,

Saudara/i dijemput untuk kujungi blogs saya.Komen saudara/i sangat saya hargai

http://kuberharap.blogspot.com

tq

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

wsalam

insAllah, ada masa nnt, ana berkunjung ke blog saudara/i...insAllah...

yislamu :)

<< s| tED| >> said...

alahai... banyaknye entry pasal penjelajahan dak ni. jeles yang amat!!

ASYIQ said...

Bestnyer dpt jln2....teringin no akak nih...

Ramai jg student kt sana yer...tomey2 smuanya.

Farid Rashidi said...

Salam,

Cantik sekali tempat-tempatnya. Sana panas sudah berapa darjah celcius?

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

kak asyiq n tedi :D insAllah, ada rezki nnt kak asyiq n tedi plak dtg sini...ramai gak kak student sini..tp ramai yg wat ijazah la...

wsalam farid rashidi...
hmm..mmg comey2 tmpat kat syria..tp, kat Jordan lg comey.. :D
urdun awwalan..hehe
panas skrg..tp xtau baper celcius..klu xsilap dekat 30 or lebih..camtu la kot..