Sunday, 16 August 2009

...SaLaM MeNyaMBuT RaMadHaN...


Bismillahir Rahmanir Rahiim...

Kef halukum? batmanna lakum as sa'adah fid dunya wal akhirah... Insya Allah...

Apa khabar abah, mama, abg acut n kak eiyka, abg masrid n kak nurul, apit, fitri n tiha? Harap semua sihat agar dapat menyambut Ramadhan yg bakal hadir dalam beberapa hari lagi... insya Allah...

Apa kabar sahabat2 alam maya? Ummi Sha, Kak Asyiq, Kak Tedi, Dida, Ghad, Dayah, n semuanya? Ku sayang kamu semua kerana Allah... Didoakan moga kalian sihat walafiat di samping insan2 tersayang di sisi... Ameen... Pada sahabat2 blog yg lain... Intan, Niesa, Jamilah, Husni, Joe, Pakalang, Kak Sheila, kak Idah, Pei Pan, Yuyee, Ummi Hadra, Halimah, Aisyah, Abi Haiqal, FaridRashidi n semuanya... moga kebahagiaan n kesihatan dikurniakan buat semua...

Di kesempatan ini, ku memohon maaf, andai ada tersalah kata yg mengguris hati2 abah, mama, n semua adik beradik, n semua sahabat2 alam maya... Ampunkan segala kesalahanku jika selama perkenalan ini, ada yang menyakitkan hati... Ku jua insan yang tak lepas dari melakukan kesalahan... Moga kita semua dipanjangkan umur, dikurniakan kesihatan, agar dapat bertemu Ramadhan Bulan Mulia yang bakal tiba tidak lama lagi... Moga Ramadhan kali ini memberi kita seribu pengertian, moga Ramadhan kali ini, adalah Ramadhan yang terbaik buat kita...

Insya Allah, bersama2 kita tingkatkan amalan di Bulan Mulia, Bulan Barakah... Salam Ramadhan, Salam Kasih, Salam Keampunan dari Bumi Jordan...


Ramadhan El Mubarak!!!

18 comments:

<< s| tED| >> said...

selamat menyambit ramadhan buat norul juga di perantauan.. mesti dah biasa kan?

ummi sha said...

Salam..
Rasulullah SAW bersabda; Sesiapa yang berpuasa pd bulan Ramadhan kerana iman dan mengharapkan redha Allah, akan diampunkan dosanya yang terdahulu dan kemudian.

Selamat beribadah..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

kak TeDi:
ramadhan el kareem :D
insAllah, ni Ramadhan ke 2 di Jordan, sbb tahun lepas, di Malaysia.. biasa dah..
thanks kak..


Ummi Sha:
Wsalam Ummi..
thanks atas hadis nya.. moga Ramadhan kali ini adalah yg terbaik buat kita semua.. Amen ya Rabb

Ahlan ya Ramadhan :D

G-HaD's said...

ye kak...me kasih jge sbb name sy tsenarai... syukran kak :) x sabar nak tunggu ramadhan..mge kite same2 dpt mbykkan lg amal ibdh kite...n maaf byk2 ye kak ......

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

salam Ghad..
ramadhan el mubarak.. moga ramadhan kali ini membawa seribu makna buat diri kita..

sama la kita..akak minta maaf juga :D

Wan Abdul Ba'ith Izzuddin bin Wan Mustapa said...

moga Ramadhan kali ini bisa mengubat hati yang kelam di dalam dosa dan maksiat...

Allahummaghfirli wa lana... Allahumma ballighna Ramadhan...

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

ameen ya Rabb..

Allahummagfirlana zunubana.. Rabbana taqabbal minna 'amaluna.. Rabbana tsabbit aqdamana..

Ballighna Ramadhan.. Ballighna Ramadhan.. Balighna Ramadhan..

Ramadhan el Kareem.. Ramadhan el Mubarak

ASYIQ said...

Salam LiS,

Lama betul akak tak blogging apatah lg dtg ziarah LiS. Dua anak akak dh exam trial...alhamdulillah dua2 cemerlang...sdg menunggu exam sebenar. UPSR bln dpn dan PMR bln Oktober.

Skrg ni plak akak dpt cuti rehat seminggu sbb kena chic pox. Derita betul. Ada hikmah disebaliknya..hati risau lagi ttg anak2 murid di sek yg nak exam PMR dan SPM. Alahai...

LiS tolong doakan akak sejahtera selalu. Entry pun tak sempat nak update....sungguh merindui dunia blogging!!!

Sempena Ramadhan yang penuh keberkatan akak mohon LiS tolong doakan kak long dan kak ngah cemerlang dlam exam mereka berdua. Juga mohon diberikan kesihatan yg baik kerana di sana sini terlalu ramai budak2 sek yang demam...risaunya hati ibu ni Allah sahaja yang tahu.

Dida... said...
This comment has been removed by the author.
Dida... said...

Salam Norul..

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak buat mu & kumohon kemaafan jua jika ada kekhilafan sepanjang perkenalan maya kita ini...

Selamat menjalani ibadah di bulan Ramadhan.. moga puasa kita adalah yg terbaik pada tahun ini.. InsyaAllah..

Nanti datang blog amik award ya.. syukran..

khosim said...

Ye, begitu kita mesti bersyukur kepada Allah diatas kesempatan sekali lagi bertemu Ramadan..dan seterusnya InsyaAllah di Ramadan2 yg akan datang..

Kalau kita buat kebaikan ia dibalas minima 10 sehinga maksima 700 kali ganda.. tetapi puasa itu Allah punya bonus yg disimpan.. tak tau berapa bayak pahalanya...sehinggakan nanti apabila ditunjukan pahala itu kepada kita ,,,kita bisa jatuh pengsan kerana terlalu banyak.. Nah sebak saja di tunjukan pahala yg banyak itu...kita ingin kembali kedunia utk mentaati Allah dgn mengerjakan ibadah puasa... tapi kalu sudah mati mana bisa kembali kedunia... Maka jangan segaja tinggalkan puasa...kerana kalu diganti (berganda2 pun)ia tidak sama dgan puasa yg sepatutnya dilakukan pada masa bulan itu..

Itu peringatan ustaz yg abah nak kongsi.. aminnnnn

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

Kak Asyiq:
salam kak Asyiq.. syafakillah.. moga ianya kafarah bg dosa2 yg lepas sblm bertemu Ramadhan yg mulia.. insAllah.. bersabarlah, kerana Allah sentiasa bersama2 mereka yg sabar...

Alhamdulillah.. cemerlang mereka.. insAllah, imtihan yg sebenar, didoakan agar mereka mendapat natijah yg terbaik.. mumtaz.. insAllah.. insAllah, akan didoakan kpd semua agar diberikan kesihatan, kesejahteraan, kebahagiaan, ketenangan, kejayaan, keimanan..

hehe kak asyiq.. xper2, rileks2 dulu.. :D dh lapang sikit nnt, kak asyiq mula la smula.. lgpun faham, kak asyiq sibuk ngan kerje :D

selamat menyambut Ramadhan kak asyiq, maaf jika ada salah n silap yg mengguris hati :D insAllah, akan sentiasa mendoakan.. akak pun doakan saya ek..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

Dida:
wsalam Dida..

selamat menyambut ramadhan juga.. maafkan ana jika selama kita kenal ni, ada terguris hati.. Ramadhan el Kareem :D

InsAllah, moga Ramadhan kali ini, adalah yg terbaik buat kita semua.. insAllah.. Allahu akram

p/s: nnt ana ke blog ambik award.. yislamu kithir ya ukhti habibah :D

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

Abah:
kef halak ya abati? milih? kef sohhatak? batmana lak alkher wa sa'adah.. insAllah

الصيام لي وأنا أجزي به، والحسنة بعشر أمثالها

insAllah, moga ditemukan kita dgn Ramadhan yg bakal tiba 2 hari lg.. insAllah..

benarlah apa yg dikata.. puasa itu bgku, dan akulah yg memberi ganjaran buatnya..dan satu kebaikan itu, 10 ganjaran buatnya.. insAllah, moga di Ramadhan kali ini, dptla kita perbaiki segala kekurangan, pertingkatkan keimanan n segala amalan.. moga ganjaran Allah buat kita dilipat gandakan.. moga digolongkan kita di kalangan pghuni syurga idaman..

bila diri tlh pergi bertemu Pencipta, mana mgkin kita meminta, agar dibalikkan semula ke dunia, itu tidak bisa, jadi.. selagi mana diberikan Allah kesempatan ini, dapatlah kita menggunakannya sebaik mgkin, agar pertemuan yg tercipta, adalah pertemuan yg paling bahagia.. insAllah

salam ramadhan dr anakmu yg degil :D yg berada di perantauan :( moga kalian semua sihat di sana.. insAllah.. rindu nak berpuasa bersama, tp, apakan daya.. hehe..

p/s: ustaz mahfuz ke yg bg ceramah? ke sapa? suami kak jijah?

Faridrashidi.Com said...

Alhamdulillah,

ana bikhair. Macammana sambutan ramadhan kat sana?

Selamat menyambut ramadhan yang mulia :)

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

ahlan wasahlan ya akhi..

sambutan tahun2 lepas.. biasa je.. ni nak pndah rumah.. maybe lg meriah.. baru terasa ramadhan cam kat mesia (insAllah :D).. insAllah moga ramadhan kali ini adalah yg terbaik buat diri yg dhoif ini.. insAllah

ramadhan el kareem

Pei Pan said...

Selamat Menyambut Ramadhan sahabat =)

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

ahlen.. ahlen ya pei pan..
selamat menyambut ramadhan juga buat kamu..

ramadhan el kareem :D